fredag 26 juni 2009

En hälsning från Fiffi!




Hejsan

Här kommer lite bilder på Fiffi samt några av hennes hundkompisar, totalt var det nog ca 12 hundar i flocken denna midsommarafton och hon går underbart bra ihop med alla hundar hon möter. Enda gången hon surar lite är när hon sitter i mitt knä och någon annan hund försöker ta sig nära oss.....

I övrigt är här just nu ca 26 grader varmt och solen skiner dygnet runt som den gör här uppe vid denna tid på året, på söndag har vi midnattssolsutställningen i Gällivare och nästa helg är det dubbelutställning i Piteå som gäller... så nu får man hoppas det går bra för henne men alldeles oavsett är hon den underbaraste lilla hund jag någonsin ägt.

Soliga hälsningar från Kristina och Sittac´s Fiffi uppe i Gyljen, Överkalix

FIFFI ÄR VERKLIGEN JÄTTESNYGG, LYCKA TILL ÖNSKAR CATTIS!

2 kommentarer:

  1. Det gick jättebra på Gällivareutställningen igår den 28/6, Fiffi fick ett 1:a pris samt 2:a i konkurrens. Jag är helnöjd med det och har än så länge inte fått något sämre än ett 1:a pris på de utställningar vi varit på (men det är trots allt bara 3 av alla utställningar vi varit på som är officiella) nå jag hoppas det går lika bra eller än hellre bättre på de 2 vi har kvar nästkommande helg.

    Dock har kritiken varit väldigt samstämmig på henne, samtliga domare anser att det är en mycket feminin tik, med vackert huvud och bra bredd i bröstkorgen, vältecknad och välvinklad samt med bra steg, det enda de anmärker på är hennes ännu inte till fullo utvecklade kropp hon är något tunn anser de (och jag med för den delen) men som en domare sa till mig att man ska ju inte behöva gömma dessa hundar tills de fyllt 3 år utan det är bara att fortsätta för bredden kommer....

    I övrigt är här otroligt torrt i markerna och inget regn verkar vi få, så för tillfället ligger spårarbetet nere.

    Mvh

    Kristina och Fiffi

    SvaraRadera
  2. Hej och Grattis!!
    Absolut har Fiffi framtiden för sig!
    Vissa av Dansk/svenskarna mognar sent så det är bara att ha tålamod. De flesta av mina avkommor verkar vara av den typen men jag tycker inte att det är fel att man kan se att det är en unghund!
    Ha det toppen och lycka till i helgen!
    Mvh Cattis

    SvaraRadera