måndag 6 juli 2009

2 veckor gamla valpar!




Här kommer lite ögongodis till alla blivande valpägare och er andra!
Valparna har nu fått ögon och artar sig bra allihopa. Tänk va tiden går fort, de har redan hunnit bli 2 veckor gamla.
Jag tycker iallafall att tiden går snabbt men de som väntar på att få hem sin lilla krabat brukar tycka att det går långsamt..
I övrigt på gården är skörden bärgad och Kajsa har debuterat 120 cm hoppning på Red Fox, vilket är Medelsvår B.
Jag var lite nervös men de var jätteduktiga, fick 2 rivningar=8 fel och fick med det en 3e plats! Jättestolt var jag:-))

1 kommentar:

  1. Oj oj oj vilka små sötnosar valparna är.... man blir jättesugen på en till, nåja så småningom ska jag nog ha en till men inte just nu.

    I helgen var det dubbelutställning i Piteå, Fiffi fick ett 2:dra pris på båda, de tyckte som vanligt att hon var för sent utvecklad. Något jag inte håller med om då jag studerat rasbeskrivningen och bilder på d/s som 1, 2 och 3 åringar där ser man tydligt att hon har en kropp typisk för en 2-åring. Nåja tilläggas bör också att en av de domare som gav 2:a tidigare endast dömt 2 st d/s:are, nog så lite anser jag. Den domare som dömt över 200 stycken skrev i sin kritik att Fiffi hade en kropp överenstämmande med sin ålder, då fick hon för övrigt ett 1:a pris och vann konkurrensen också.
    Nå hur som helst i mina ögon är hon den vackraste lilla hunden i världen.

    Den 15:e juli ska vi förresten och höftledsröntga henne... så nu håller jag tummarna att hon har finfina höfter.

    Idag har vi förresten äntligen fått lite regn, det har varit otroligt torrt i markerna här efter dryga 2 veckor med strålande sol och inget regn alls. Så nu slipper jag nog vattna blommorna idag i alla fall :)

    Sommarhälsningar från Kristina och Fiffi uppe i Överkalix

    SvaraRadera