lördag 23 maj 2009

Gizmo och Gerda med kompis!



Gizmo ser ni överst, nedan Gerda. De är från förra årets kull då det blev 4 valpar! Få se hur många det blir i år!!!
Vet att Gerda varit på utställning i dagarna undrar hur det gick?
Själv hade jag 4 hundar med mig idag till Österbybruk, var lugnt i början då det löst sig med handlers (3 hundar samtidigt..) men hur det nu var, alla 3 fick varsin 1a och skulle sålades in igen, vad händer jo när vi ska in igen har papppa som visat Diva fösvunnit till toaletten..hjälpen jag haft till Aska får lov att springa iväg och hjälpa sin mamma men men det löste sig ändå men stressad blev jag ju såklart!
Det slutade med en andra, en tredje och en fjärde plats och Aska fick sitt 3e CK. Godis som är lite ojämn fram och bak just nu fick en 2a men med lovord.
Nöjd med dagen faktiskt jag är inget proffs på utställningar...
Tack för all hjälp jag fick:-)
Imorgon bär det av till Frösåker med Magika de lex. Hon är nu kvalad till LC och får därmed tävla i den klassen. Kajsa och hon ska även debutera LB där hon går som ungponny.

3 kommentarer:

  1. Fiffi har även hon varit på nationell utställning i Piteå den 16:e maj. Hon fick en 1:a samt 1:a i konkurrens också. Domaren som dömde var otroligt hård bland 24 gårdshundar delade han bara ut 4 stycken 1:or därför är jag ännu nöjdare med vår 1:a. Nästa utställning blir midnattssolsutställningen i Gällivare den 28:e juni och sen SGVK:s utställning den 3:e juli tätt följd av internationell utställning i Piteå den 4:e juli. I övrigt har vi varit på 2 inofficiella som träning där fick hon 1:a samt hederspris och BIR på en av dem.

    Med vänliga hälsningar
    Kristina och Fiffi från Överkalix

    SvaraRadera
  2. STORT GRATTIS!!!!!
    Jätteskoj att hon är så fin, maila gärna ett nytt kort på henne så lägger jag ut det direkt!! Låter mysigt med midnattssolsutställning ett annat år kanske jag kommer på den!!

    Lycka till från Cattis!

    SvaraRadera
  3. Jag ska fixa några fina bilder på Fiffi så snart som möjligt men eftersom min dator är på gränsen till nervsammanbrott (eller så är det jag som blir det över alla påhitt den har för sig) så måste jag till min systerdotter hon ska få skicka dem via hennes dator. Förresten glömde jag säga att Fiffi även ska gå anlagklass för viltspår den 14 juni, hon är otroligt spårsäker (enligt en av domarna för övrigt) vi var nämligen med vår gamla kursledare samt en domare förra helgen och la spår, efter ett uppehåll på närmare 1 år, men hon tvekade inte utan tog snabbt och säkert spåret från början till slut. Så nu hoppas vi det går lika bra även på provet.

    Mvh Kristina och Fiffi

    SvaraRadera